Over mij

Achtergrond, ervaring en focus op digitalisering en belastingen binnen de lokale overheid.

Vanaf januari 2021 heb ik besloten om als zelfstandig adviseur aan de slag te gaan met nieuwe ideeën, concepten en ontwikkelingen van software. Mijn ervaring en opgedane kennis wil ik delen met opdrachtgevers of investeerders die bezig zijn met nieuwe ontwikkelingen.

Vanuit mijn achtergrond heb ik veel ervaring binnen de lokale overheid en dan met name op het gebied van belastingen. Daarnaast ben ik betrokken geweest bij de digitalisering van de overheid in de vorm van gegevensuitwisselingen.

Achtergrond

Van oorsprong ben ik bouwkundig ingenieur en heb direct na mijn opleiding een kopstudie informatica gevolgd. In 1986 ben ik afgestudeerd op het onderwerp “Automatisering van het bouwbedrijf”.

In 1990 ben ik een studie bedrijfskunde gaan volgen. Om ook in de behoefte aan aansturing en leiderschap te voorzien heb ik in 1994 een managementcursus gevolgd bij De Baak.

Werkervaring

Ik ben begonnen bij Baan Infor Systems (Barneveld) met automatisering van bouwbedrijven. Het grootste project was Heijmans (Rosmalen). Later kwam daar Grontmij (tegenwoordig SWECO) bij. In 1995 trad ik in dienst bij Grontmij als informatie-adviseur.

Eind 1998 kwam ik in contact met Tog Nederland. Vanaf begin 2000 ben ik daar full-time aan de slag gegaan als directeur automatisering.

Binnen Tog Nederland was ik voornamelijk bezig met nieuwe concepten ontwikkelen, bouwen en in de markt zetten, waaronder o.a. “De draadloze taxateur”, “WOZ-Loket”, “De Plaatselijke Makelaar” en de (door)ontwikkeling van de VRIS applicatie.